‘De Reiziger, deel 1’ – Diana Gabaldon

Dit vind je misschien ook leuk...

5 reacties

1. Unknown schreef:

Met veel wat gezegd is ben ik het eens. Spanning, humor, de stijl van schrijven, inderdaad af en toe wat langdradig door de uitvoerige omschrijvingen, alsook de bloemrijke omschrijvingen spreken enorm aan. Maar vooral ook het liefdesverhaal, het is zo mooi omschreven en zo liefdevol. Het spreekt enorm aan. Je kunt het boek inderdaad moeilijk wegleggen en verliest je er helemaal in. Ik moet bekennen dat ik alle boeken al 5x gelezen heb. Natuurlijk ken je dan de verhaallijn, maar je ontdekt steeds weer nieuwe details die je eerst ontgaan zijn. Ik ben het met Karin eens vwb de voorkeur voor de boeken of de serie. De tv-serie is echt prachtig en schitterend gedaan ook, maar de boeken zijn intenser. Dat is ook logisch omdat je alle tijd hebt. TV is gewoon een ander medium. Maar wel prachtig gedaan. Ik heb overigens bij beiden gehuild 🙂 Met vriendelijke groet Herma Nolles

0
  2. Unknown schreef:

Ik snap die 5 sterren helemaal! Door deze recensie ben ik geïnspireerd geraakt om boek 1 uit de boekenkast te halen en weer te gaan lezen.
    Ik ben door de televisieserie in aanraking gekomen met Outlander en Diana Gabaldon. Ik was gelijk verkocht en verslaafd!! Sommige afleveringen van seizoen 1 heb ik wel een stuk of 5 keer gezien. Al gauw ook met de boeken begonnen. Als ik die twee met elkaar vergelijk,dan vind ik de boeken "rauwer" en intenser. Jammer dat ze niet alle intense elementen naar de serie vertalen. Ik kijk uit naar de recensie van boek 2 volgende maand!

0
  3. Unknown schreef:

Mijn naam staat er niet bij om een of andere vage reden …

0
  4. Unknown schreef:

Hier nog een groot fan!
    Van zowel de boeken als de serie.
    De boeken meerdere malen gelezen, die blijven toch echt het mooiste.
    Maar de serie vind ik ook prachtig. Zodra ik Sam Heughan zag in de rol van Jamie Fraser wist ik: dit is de echte Jamie! Claire moest ik even aan wennen, maar ook zij is voor mij de echte Claire. Naast deze twee fantastische acteurs nog vele andere personages die ik in mijn hart gesloten heb.
    Als je een beetje overweg kunt met Engels zou ik aanraden om de boeken in het Engels te (her)lezen. De humor en taalgebruik komen hierin nog beter tot uitdrukking.

0
  5. Unknown schreef: